Den 21. november 1944 opp-daget britiske soldater et B-17-bombefly som hadde direkte kurs mot deres stillinger nær byen Liège i Belgia. Flyets landingshjul var ute, og alt tydet på at det prøvde å lande.
Soldatene fryktet at det ville treffe dem, men maskinen feide over og traff i stedet jordene bak dem. Med voldsom fart foretok flyet en ublid landing, og den ene vingen skrapte i bakken.
Men så rettet maskinen seg opp og stoppet. Soldatene forventet å se besetningen, men ingen kom ut av flyet, og motorene gikk fremdeles.
Etter 20 minutter klatret major John Crisp om bord og oppdaget til sin forbløffelse at flyet var tomt.
I den påfølgende granskingen ble det klart at flyets besetning allerede var tilbake på basen i England. De hadde vært på bombetokt over Tyskland da flyet ble truffet av luftvernskyts.
Piloten Harold DeBolt satte kursen hjemover, men da to av de fire motorene stoppet ga han ordre om at alle skulle hoppe ut i fallskjerm.
Han koblet først inn autopiloten, og motorene hadde tilsynelatende startet igjen og fløyet flyet til Belgia, der det landet helt av seg selv.