Hvor kan jeg tegne et abonnement på HISTORIE?
Her kan du velge et abonnement som passer for deg.
Hva innebærer et abonnement på HISTORIE?
HISTORIE er en abonnementsbasert service. Det vil si at du betaler et beløp per nummer og får full tilgang til vår hjemmeside og vår nye app. Abonnementet opphører når du sier det opp.
Tilgang til historienet.no
Hvordan aktiverer jeg som ny abonnent min digitale profil på historienet.no?
Når du tegner et abonnement på HISTORIE blir du bedt om å oppgi en e-mailadresse og opprette et selvvalgt passord. Dette utgjør din digitale brukerprofil.
Har du akkurat tegnet et abonnement og har et passord er du allerede logget inn. Du kan se om du er logget inn ved å sjekke om navnet ditt står oppe i høyre hjørne på siden.
Fikk du ikke aktivert din digitale profil da du tegnet ditt abonnement, kan du gjøre det her: historienet.no/opprett
Hvordan får jeg tilgang til historienet.no hvis jeg allerede har et abonnement?
Du kan bruke ditt abonnementsnummer for å aktivere din digitale profil her: historienet.no/opprett
Jeg har tidligere hatt en brukerprofil på HISTORIE, hvorfor virker ikke den?
Profiler som ble opprettet før d. 19.11.2017 er foreldet og derfor ikke lenger aktive. Er du abonnent, har du automatisk tilgang til historienet.no og du kan aktivere din digitale profil her: historienet.no/opprett. Hvis du ikke er abonnent, kan du her velge et abonnement som passer for deg.
Kan jeg lese HISTORIE på mitt nettbrett eller mobiltelefon uten appen?
Ja, som abonnent har du full digital tilgang til historienet.no på din telefon og nettbrett, der alt innholdet fra bladet blir løpende lagt ut.
Kan jeg lese bladet i digital utgave?
Du har tilgang til bladet som e-blad via Wype. Dessuten legger vi løpende ut bladets innhold på vår hjemmeside og i vår app.
Tilgang til app
Hvor finner jeg HISTORIEs app?
Du finner vår app i både App Store og Google Play Store ved å søke på “HISTORIE”. Du kan også bruke følgende lenker:
iOS-app i App Store
Android-app i Google Play
Hvordan logger jeg inn på HISTORIEs app?
Du logger inn med de samme opplysninger som du bruker for å logge inn på historienet.no. Hvis du ikke aktiverte en digital profil da du tegnet ditt abonnement kan du aktivere den her: varldenshistoria.se/skapakonto
Kan jeg få tilgang til HISTORIE på mer enn én smartphone eller nettbrett?
Ja, du kan knytte 5 enheter til abonnementet ditt.
Hvorfor får jeg ikke lastet ned appen?
Undersøk om ditt nettbrett/din smartphone har tilstrekkelig overskytende minne. Hvis ikke, kan det være at du må slette enten apper eller filer, så som bilder og videoer.
Kan jeg bruke appen offline?
Det er dessverre ikke i øyeblikket mulig å spare innholdet til offline-bruk.
Abonnementsnummer
Hvordan finner jeg frem til mitt abonnementsnummer?
Du kan finne ditt abonnementsnummer på 4 måter:
Skriv inn din email-adresse her. Deretter får du tilsendt en e-mail med ditt abonnementsnummer. Du taster inn den samme email-adressen som du oppga da du tegnet abonnementet.
Finn abonnementsnummeret ditt på girokortet som følger med bladet.
Finn abonnementsnummeret ditt i velkomstmailen du mottok da du tegnet abonnementet ditt.
Sjekk din betalingsoversikt hvis du er påmeldt pbs.
Hvis du ikke kan finne girokort, velkomstmail eller pbs-oversikt, må du gjerne kontakte vår kundeservice.
Jeg får beskjed om at abonnementsnummeret mitt er ugyldig – hva gjør jeg?
Sjekk at du har tastet inn abonnementsnummeret korrekt. Abonnementsnummeret består av 10 sifre. Du skal taste det inn uten mellomrom, punktum eller andre tegn.
Det kan være at abonnementet ikke er aktivt lenger. Du kan logge på vår online kundeservice (link) for å se om det er tilfelle.
Er du koblet opp til internett? Kontroller at du er koblet til internett.
Lykkes det ikke, så kontakt vennligst vår kundeservice.
Passord / Email
Jeg husker ikke passordet mitt – hva gjør jeg?
Velg “Logg inn” i menyen øverst, klikk på “Glemt passord?” og følg veiledningen.
Hvordan endrer jeg mitt passord?
Du kan til enhver tid endre passordet ditt på hjemmesiden. Hvis du allerede er logget inn med din brukerprofil, må du først logge ut. Deretter kan du endre passordet ved å følge denne fremgangsmåten:
Klikk på “Logg inn” i menyen (øverst i høyre hjørne på hjemmesiden).
Klikk på “Glemt passord?”.
Tast inn din e-mailadresse og trykk på nullstill passord.
Du vil da få tilsendt et passord på din e-mailadresse som du kan bruke til å nullstille ditt passord.
Jeg har ikke lenger tilgang til min emailadresse og kan ikke huske passordet mitt, hva gjør jeg?
Vennligst kontakt vår kundeservice.
Oppsigelse av abonnement
Hvor lang er angrefristen for mitt abonnement?
Du har en angrefrist på 14 dager. Se mer på: https://kundeservice.com/nb-NO/faq
Når kan abonnementet mitt sies opp?
Etter tilbudet fortsetter du i et løpende abonnement men kan til enhver tid si det opp. Har du mottatt det første bladet i din betalingsperiode, eller er det første bladet på vei til din adresse, så trer oppsigelsen din i kraft når du har mottatt bladene i din betalingsperiode.
Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt på HISTORIE?
Du kan si opp ditt abonnement ved en telefonisk henvendelse til kundeservice på tlf. 39 10 30 00 eller på kundeservice.nu.
Diverse
Kan jeg abonnere hvis jeg er under 18 år?
Hvis du er under 18 år må vi ha en skriftlig bestilling med foreldre eller verges underskrift.
Kan jeg bruke abonnementet i utlandet?
Ja, du kan bruke abonnementet uansett hvor du befinner deg i verden.
Spørsmål til mitt abonnement på bladet?
Har du endringer eller forespørsler til ditt abonnement på HISTORIE kan du besøke vår online kundeservice.
Kontakt kundeservice:
Telefon: 39 10 30 00
Mandag-torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 9-14:30