Bugattis privatbil
Type: Sedanca de Ville
Historie: Prototypen med en enda større motor enn de andre. Bugatti utstyrte bilen med i alt fire forskjellige karosserier, og brukte den som familiens privatbil.
I 1963 solgte arvingene bilen til de sveitsiske bilsamlerne Hans og Fritz Schlumpf.
I dag: På museum i Frankrike
Skjult i kloakksystemet
Type: Coupé de Ville
Historie: Solgt i 1932 til tekstilprodusenten Armand Esders, og senere ombygd til Coupé de Ville av den franske politikeren Raymond Patenôtre.
Gjemt i kloakken i Paris under andre verdenskrig, og etter flere eiere solgt til VW-fabrikken i 1999 for 20 millioner dollar.
I dag: Inngår i VWs bilsamling
Funnet på en skrothaug
Type: Cabriolet
Historie: Solgt i 1932 til den tyske legen Josef Fuchs. Senere eksportert til USA, der en amerikansk bilsamler fant vraket på en bilkirkegård i 1947 og fikk kjøpt det for 400 dollar. Han restaurerte bilen og donerte den så til Ford-museet i Michigan.
I dag: På Henry Ford Museum
Retro-modellen
Type: Limousine
Historie: Solgt i 1933 til briten Cuthbert W. Foster, arving til et stormagasin i USA. Karosseriet var en kopi av rikmannens Daimler fra 1922.
Da han flyttet til USA i 1946, solgte han bilen. Etter flere eiere endte den i Schlumpf-brødrenes samling i Frankrike.
I dag: På museum i Frankrike
Svensker kjøpte innemurt Royale
Type: Saloon
Historie: Opprinnelig ville ingen kjøpe den. For å skjule bilen under krigen murte Bugatti den inne. Arvingene solgte bilen til Briggs Cunningham.
I 1987 kjøpte den svenske rikmannen Hans Thulin bilen på auksjon for 5,5 millioner pund, men solgte den videre.
I dag: I privat eie
Fant en kjøper etter 20 år
Type: Berline de voyage
Historie: Fant opprinnelig ingen kjøper. Var innemurt under krigen. I 1950 solgte Bugattis arving bilen til Briggs Cunningham, som tok den med til USA.
Siden eid av blant andre hotell- og kasinokongen William Harrah og av Thomas Monaghan, eier av pizzaimperiet Domino's.
I dag: Inngår i VWs bilsamling
LES MER: Fåhele historien om Bugatti Royale - verdens dyreste bil