10. Nakajima Ki-84

Japan
PLUSS: Flygeren hadde godt overblikk fra cockpit, og dessuten kraftfulle våpen til rådighet.
MINUS: Landingsstellet risikerte å bli bøyd under landing, og motoren måtte ofte overhales.
9. Vought F4U Corsair

Tyskland
PLUSS: Flyet var utstyrt med både bomber og maskingevær.
MINUS: Batteriet i cockpit hadde en tendens til å «koke over» og eksplodere.
8. Jakovlev Jak-1

Sovjetunionen
PLUSS: Flygeren hadde god sikt, og flyet var svært enkelt å styre.
MINUS: Risiko for at deler av metallhuden løsnet hvis flygeren foretok et bratt stup.
7. Focke Wulf Fw 190

Tyskland
PLUSS: Gode manøvreringsegenskaper, lett å lande. Dessuten var skroget og motoren solid bygd.
MINUS: Ved lave hastigheter kunne flygeren risikere at flyet gikk i spinn.
6. Mitsubishi A6M Zero

Japan
PLUSS: Flyet ble bygd for å lette fra skip, og hadde derfor meget stor rekkevidde, 3104 kilometer.
MINUS: Japaneren var spesielt sårbar hvis fienden angrep ovenfra.
5. Grumman F6F Hellcat

USA
PLUSS: Spesielt god til raske stup. Flyet kunne lastes med omtrent 900 kilo bomber.
MINUS: Dårlige manøvreringsegenskaper i lav høyde og ved lav fart.
4. North American P-51 Mustang

USA
PLUSS: Rekkevidden var på hele 3540 kilometer. Gode manøvreringsegenskaper og sterkt skrog.
MINUS: Noe tyngre å manøvrere enn tyskernes Messerschmitt Bf109
3. Messerschmitt Bf109

Tyskland
PLUSS: Det tyske flyet var lett å manøvrere, og kunne klatre og stupe svært bratt.
MINUS: Rekkevidden var bare 660 kilometer. De første modellene hadde svake våpen.
2. Supermarine Spitfire

Storbritannia
PLUSS: Flyet hadde ekstremt gode manøvreringsegenskaper og høy topphastighet på 721 km/t.
MINUS: Relativt kort rekkevidde (1368 kilometer), og altfor sårbar overfor fiendtlig ild.